Nisan 28, 2024, 02:48:32 öö

Gönderen Konu: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme  (Okunma sayısı 3928 defa)

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« : Haziran 30, 2011, 00:29:39 öö »
Orijinalden alıntı:  forum.donanimhaber.com


Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme


İçindekiler: (Kalın yazı olanlar bitirilmiş kısımlardır)


  • 3 Kırmızı Işık Problemi Nedir ?
  • Xbox 360 Dizaynındaki Genel Hatalar
  • 360 Mainboard'a Yakın Bir Bakış
  • 3 Kırmızı Işık Problemi Açısından 360 vs. XBox1/PS2/GC
  • 3 Kırmızı Işık Problemi Açısından 360 vs. PS3
  • Uygulanan Genel Müdahaleler
  • Problemli Makinaların Geleceği[/b]

  • Olası Çözüm Önerileri
3 Kırmızı Işık Problemi Nedir ?

Xbox 360 makinalarında en çok karşılaşılan problem türü olan "3 Kırmızı Işık" problemi ekteki link'de anlatıldığı üzere Microsoft tarafından bir donanım problemi olarak bilinmekte ve kabul edilmektedir: Link

Internet'te mağdurları tarafından bilinen ismi ile "Three Red Lights of Death (Ölümün Üç Kırmızı Işığı)" probleminin aslında birçok kaynağı olabilir. Bunlar arasında voltaj oynaklıkları, kablo temassızlıkları, hard drive veya hafıza kartı bozuklukları vs... sayılabilir. Ancak bizi ilgilendiren bu problemin en yaygın versiyonu olan aşırı ısınma sonucu görülen halidir.


Fotoğraf:sos05 -- İlgili Mesaj Link'i

Problemi kabaca özetlemek gerekirse, 360 bir yerde ve bir zamanda aşırı ısınır. Bu ısı dışarıdan bile farkedilebilecek boyutlarda olabileceği gibi oyuncu tarafında anlaşılmayacak kadar da olabilir. Genellikle yüksek grafikli oyunlar (ki Gears of War ve Lost Planet iyi örneklerdir) oynanırken ekran bir anda donar, makineden garip bir ses gelebilir ve ekranda (eski C64 yüklemelerini hatırlatan şekilde) grafikler birbirine girer. 360 bu şekilde kalabilir de kapanabilir de. Kapatılıp açıldığında tekrar çalışmayabileceği gibi, çok kısa süreli (mesela oyuna girene kadar) çalışıp tekrar donabilir. Oyun sırasında bahsettiğim "donma" hiç görülmemiş de olabilir. Ama varacağı nokta makinenin bir daha açılmayacak hale gelip, açma/kapama düğmesine basıldığında sağ üstteki hariç diğer 3 ışığın kırmızı olarak yanıp sönmesidir (yatık veya dik, ışık deseni hep aynıdır). Makine bir daha açılmaz ve bir çeşit müdahale gerekir. Bunların çeşitlerine ve detaylarına daha sonra geleceğim. Ek olarak; makinanın verdiği hata kodu çeşitli yöntemlerle kullanıcı tarafından öğrenilebilir ancak bu detaya da burada girmeyeceğim. Çünkü, bu dökümanda bahsedilen problem için bir faydası yoktur. Ama yine de merak ediyorsanız şu link'e bakabilirsiniz: Link.

Problemi bu kadar ilginç (ve eşit derecede kötü bir problem) yapan noktalar şöyle sıralanabilir:


  • Microsoft bile "fişi tak/çıkar" gibi genel önerilerden başka bir çözüm getirememektedir.
  • Bu problem neredeyse yeni/eski Xbox 360'ların tamamını etkilecek kadar geniş çaplıdır. MS bu problemin ancak satılan makinaların %4-%5'inde ortaya çıktığını savumaktadır. Bizce neden daha yaygın olduğu konusuna ilerde değineceğim.
  • Yabancı makinadaşlarımız bu problemle hiç ilgilenmemektedirler, çünkü Microsoft garantili satış yaptığı bölgelerde bozuk olanları toplayıp birebir değiştirmekte veya tamir edip geri vermektedir. Yabancı forumlarda 5 kere makina değiştiren insanlar bulunduğunu da söylemek zorundayım.
  • Bazı makinalar daha kutudan 3 kırmızı ışık yakarak çıkmaktadır. Bu da Microsoft'un bozulan makinaları toplayıp, tamir edip/etmeyip, kutulayıp piyasaya tekrar sürebildiğini göstermekdir. Bu olaya bizzat tanık olunmuştur. Bu durum bizim gibi kaçak olarak kullanan ülkeler için ayrıca bir sorun oluşturmaktadır.




« Son Düzenleme: Haziran 30, 2011, 00:32:55 öö Gönderen: ice_men »
-yokum.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #1 : Haziran 30, 2011, 00:36:08 öö »
Xbox 360 Dizaynındaki Genel Hatalar
 
 Bill Gates'in 360'ı tanıtırken söylediği gibi "It puts gamers at the  center of the circle (360 Oyuncuları dairenin merkezine koyuyor)".  Microsoft, 360 oyun konsolunu dizayn ederken kullanıcıları çepeçevre  kavrayıp saracak bir konsept geliştirmek için çok uğraştı. Yakından  izleyenleriniz hatırlayacaktır, birçok değişik kutu şekli üzerinde  çalıştılar (Aşağıdaki resimde bazı eski olasılıklar var). Logo, renkler,  kutu ve hatta isim bile çok önemliydi. Uzun uğraşlar ve zaman  harcayarak üzerinde anlaştılar. Çünkü 2005 E3 fuarında da vurguladıkları  gibi 360'ın "console as sculpture (sanat eseri (heykel) gibi konsol)"  olması için çok çabaladılar. Ve bence başardılar da. 360 gerçekten güzel görünen bir konsol.
 
 Ama, bütün bu çabada yaptıkları çok ciddi bir hata vardı. Önce kutuyu  dizayn ettiler :). Bu tür bir yaklaşım sanatsal açıdan çok mantıklı,  güzel ve hatta gerçekten değerli olabilir ama mühendislik açısından bir  faciadan farklı değildir. Önceden dizayn edilmiş kutunun içerisine asıl  işi yapacak hardware'i yerleştirmek mühendisler için ölüm fermanından  farksızdır. Microsoft'takilerin de saçını başını yolduğuna ve hararetli  tartışmalar yaptıklarından eminim ama sonuç farklı olmamış. Bildiğiniz  gibi mühendislik kabaca eldeki imkanlarla en iyisini yapma işi olarak  tanımlanabilir. Sonuçta eldeki kutuya hardware'i iyi sığdırmışlar gibi  görünüyor. Ancak bizim problemimiz de bu noktada başlıyor.
 
 
 
 
 Kutunun kendisi ile ilgili genel dizayn hatalarını şöyle sıralayabiliriz:
 
  •   Bir makinada öncelikle güzel görüntünün birinci planda tutulması ve bu  yüzden kutu dizaynına hardware'den (ve olası problemlerinden) daha fazla  önem verilmesi bu konuda ana problemi oluşturuyor. Ancak bunun altında  Microsoft dizayn elemanlarının Xbox1'de kullanıcıların şikayet ettiği  birçok görsel problemi giderme çabaları yer alıyor: Xbox1'in kutusunun  çok büyük, kaba ve çok ağır olması, makinanın garip sesler çıkartması  (tuvaletteki sifon sesine benzetenler olmuş), açılıştaki yeşil  animasyonlu logonun başka hiçbir yerde kullanılmaması, menü sisteminin  çok yetersiz olması vs...
  • Kutuda fan harici  havalandırma deliklerinin sadece üstte ve altta yer alması ciddi bir  problem kaynağı. Bir taraftan hava alıp diğer taraftan vereceği  mantığına dayanan bu yapı makinaya ilk  defa hard drive taktığınız anda sona eriyor. Makinayı dik koyuyorsanız  ikinci deliği de kapatmış oluyorsunuz. Bu zaten problemli olan dizayna  bir darbe daha indiriyor ve ısınma probleminin olasılığını arttırıyor.  Burada harddisk'in yerine de yanlış karar verildiğini görebiliyoruz. Ek  olarak kutuyu açtığınız zaman gördüğünüz metal kaplamada da alttaki  deliklerin boyutu üstteki deliklerin boyutundan daha küçük. Bunun  mantığı da anlaşılmıyor.
  • Kutu daha küçük olabilsin  ve yatay yüzeyinde delik olmasın diye CPU'nun üzerine direk bir fan  koymak yerine, heatsink ve hava kanallı dikey fan sistemi konulmak  durumunda kalınmış. Bu CPU için mükemmel bir çözüm sağlamıyor ama yine de çok kötü sayılmaz.
  • Aynı şekilde kutunun boyutlarını korumak amaçlı,  bügünkü yerine yerleştirilen DVD-ROM kesinlikle ölümcül bir darbe  indiriyor. DVD-ROM yüzünden GPU'nun fanı bile bulunmuyor, sadece bir  heatsink konulabilmiş. Hava kanalı da yok. DVD-ROM (özellikle  Hitachi-LG'ler) standard konfigurasyonda (özel firmware'siz)  yüklemelerde hızlı olabilmek için çok hızlı dönüyor ve oldukça kuvvetli  miktarda ve GPU'nun heatsink'i üzerinde ısı üretiyor. Bu 360'a gerçekten  ve tam anlamıyla ölümcül bir sonu daha doğduğu gün hazırlıyor. Sonraki  bölümde bu kısma daha detaylı bakmaya çalışacağız.
  •   GPU'nun alt kısmındaki RAM'lerde hiçbir soğutma yok. Bunların ürettiği  ısı direk ortama salınıyor ve tahmin ettiğiniz gibi bu komponentler  aşırı miktarda ısınıyorlar.
  • Kutu boyutu ve  şeklindeki ısrar yüzünden herşey tıkıştırılmış bir şekilde en ufak bir  boşluk olmadan yerleştirilmiş (özellikle GPU tarafında). DVD-ROM'un  kutusunun içi bile tamamen doldurulmuş.
  • Nyko gibi firmaların ürettiği dış fan sistemleri de yukarda bahsedilen dizayn hataları yüzünden iyi performans veremiyorlar. Üstelik  360'ın dizaynı sırasında Microsoft USB'deki olası ekstra yükleri hesaba  katılmadığı için elektriksel problemlere de sebep olabiliyorlar. Kısaca  genelde yarar verebilecekken zararları bile dokunabiliyor.
Sonuç #1:  Xbox 360'ı yaratırken kutu dizaynı ile işe başlayan Microsoft, kutu  içinde yer darlığı sebebiyle ısınma probleminin temellerini atmıştır.
 
 
 
-yokum.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #2 : Haziran 30, 2011, 00:37:09 öö »

 360 Mainboard'a Yakın Bir Bakış
 
 Xbox1 veya "Orjinal Xbox" adlarıyla anılan ilk Xbox'un kullanım süreci boyunca aşağıdaki cümleleri arkadaşlarımızdan duymuş ve belki de bizler söylemişizdir:
 
  • "Xbox'um mükemmel çalışıyor. Taş gibi makina yapmışlar."
  • "Yere düştü ama hala sorun yok."
  •   "110 volt ile çalışan NTSC-U makinamı yanlışlıkla 220 volt'a taktım,  güç kaynağının içinde bazı parçalar patlamış resmen. Ama kolayca tamir  edildi. İnanamadım."
  • "Hard diskimi kendim değiştirdim, makinamı kendim chip'ledim, vs... vs... Sorun çıkmadı."

 Xbox1 gerçekten de çok sağlam, genellikle sorunsuz ve nadiren problem  ile karşılaşıldığında kolayca tamir edilebilen bir makinadır. Böyle  (nispeten) sorunsuz bir makinayı dizayn edip senelerce satmış olan  Microsoft, Xbox 360'da nasıl olmuştur da böylesine yoğun problemler ile  karşı karşıya kalmıştır ?. Xbox1 ve Xbox 360 arasındaki bu  "dayanılırlılık" farkı nereden kaynaklanıyor ?.
 
 Bu tip soruların cevapları anakart dizaynlarında saklıdır. Ancak bu kısma geçmeden önce vurgulanması gereken bir nokta var:
 
 360 adaptör dizaynı:  Xbox1'de adaptör kutunun içerisinde yer alırken, 360'da adaptör, doğru  bir kararla, kutu dışına alınmıştır. İçeride olsa yaratacağı ekstra sıcaklık  bir yana, dışarıda bir adaptör kullanarak elektrik bazlı problemlerin  oluşmasında ek bir güvenlik sağlanmıştır. Hatta, büyük olması problem  olarak görülmez ise, adaptör öyle güzel dizayn edilmiştir ki  içinde  kendine ait fanlar, bunlarla ilişkilendirilmiş havalandırma kanalları ve  içsel kontrol mekanizmasının statüsünü göstermek amacıyla değişik  renklerde yanabilen bir ışık bölümü eklenmiştir. 
 
 

 
   
 
 Devam edersek, Xbox1'de Microsoft, iyi bildiği bir yapı üzerinden bir dizayn yapmıştır: PC. Xbox1 anakartına yakından bakıldığında neredeyse bir PC olduğu rahatça  görülebilir. Hatta, bugünkü standarlara göre averajın oldukça altında  bir PC'dir. Spesifikasyonlar için ekteki link'e bakabilirsiniz:  Link.
 
 

 
 360 ise tamamen farklı bir sınıftadır. Anakart'a ilk bakıldığında bunun  PC tabanlı bir yapıdan çok uzak, "state-of-art" bir multimedia cihazı  olduğu görülmektedir. Sırf bu amaç için özel olarak dizayn edilmiştir ve odak noktası multimedia'dır. Spesifikasyonlar için ekteki link'e bakabilirsiniz: Link.
 
 

 
   
 
 GPU (grafik işlemci)  ile CPU (merkezi işlemci) arasındaki bağlantı yollarına dikkat edildiği  zaman, bu makinanın ana amaç ve gücünün "Graphic Processing (grafik  işleme)" üzerine yoğunlaşmış olduğu rahatça farkedilmektedir. Bu iki çok  güçlü işlemci olabildiğince yakın konumlandırılmış ve yine  olabildiğince kısa ve direk yollar ile birbirlerine bağlanmışlardır.  GPU'nun boyutları da makinanın amacının ne olduğu fikrini  doğrulamaktadır.
 
 İncelemekte olduğumuz ısınma problemi için  anakart üzerinde ilgimizi çekecek üç komponent vardır. Bunlar CPU, GPU  ve GPU'nun hemen altında yer alan RAM (hafıza) chip'leridir. Makinanın  ısıdan dolayı sorun yaratabilecek kısımları bu üç komponent ile sınırlı  olmakla beraber, bunların probleme olan etkileri birbirleri ile aynı  seviyede değildir. Teker teker ele alacak olursak,
 
  • RAM chipleri:  Bu chiplerin üzerinde herhangi bir soğutma ünitesi bulunmamakta ve  ürettikleri her türlü ısı sisteme direk katılmaktadır. PC modifiyesi  yapanların çok iyi bilecekleri gibi, makinalardan yüksek performans  alabilmek için RAM'lerin yüksek hızlarda çalıştırılmaları  gerekmektedir. Bu tür yüksek hızların stabil bir biçimde elde  edilebilmeleri için de RAM'ler çok iyi soğutulmalıdırlar. 360 gibi  performans canavarı olması için üretilmiş ve gerçekten de bunu başaran  bir next-gen konsol için RAM'lerin hiç soğutulmamaları kesinlikle büyük  bir hatadır. Test edildiğinde 360 çalışırken bu RAM'lerin oldukça fazla  ısındıkları görülmektedir. "3 Kırmızı Işık" problemini çözmek için  sunulacak herhangi bir yöntem bu RAM'leri de kapsamak zorundadır. Ancak  yine de buradan çıkacak olası sorunlar CPU ve GPU'dan oluşabileceklerin  yanında çok hafif kalmaktadır.
  • CPU:  Aslında 360'daki CPU üzerinde söylenebilir çok fazla birşey yok.  Bilindiği gibi CPU'ların hepsi ısınır. Çok işlemi kısa sürede yapmaya  çalışan CPU'lar daha da çok ısınır. Yeteri kadar soğutulmazlar ise  kilitlenirler, ısrar edilirse yanabilirler. 360'daki CPU'da (normal  olarak) ısınıyor. Ancak üzerindeki heatsink ve buna bağlı eksoz ve dikey  fan sistemi ile yeterli ölçüde soğutulabilmekte. Aslında, web üzerinde  pek çok yerde görülebileceği gibi CPU'nun heatsink'i üzerine bir fan  daha yerleştirilmesi ve kasanın yan tarafında uygun bir delik açılması  yoluyla çok daha verimli bir soğutma sağlanabilir. Buna ek olarak 360'ın  arkasındaki iki fan'ın voltajları 9 volta çekilip daha hızlı  çalışmaları sağlanabilir. Ses fazlalaşacaktır ama CPU soğutması daha da  efektif olacaktır.
     
     
     
     
     Üstelik CPU'nun heatsink kısmında bu iş için yeterli yer de bulunuyor.  Dolayısı ile fan nispeten kolayca yerleştirilebilir. Aşağıda, eskiden  Endem tarafından bir süre uygulanmış olan bu tip bir modifikasyon  görünmektedir.
     
     
     
     
     Ancak belirtmeliyim ki bu problemimizi çözmemektedir. Sistem güzel  çalışmakta, CPU iyi soğutulmakta ama makina yine de "3 Kırmızı Işık"  hatası verebilmektedir. Bunun sebebi ısınma problemine etki  sıralamasında CPU'nun RAM'lerden sonra gelmesidir. yani aslında GPU en çok ısınan komponent'tir ve sorunun ana kaynağı budur.
  • GPU:  "High Definition (yüksek çözünürlük)" görüntü üretmek ve ekrana basmak  zor ve zahmetli bir iştir. 360 üzerinde oynadığımız oyun 1080i  çözünürlüğü destekliyorsa, kullandığımız televizyon Full-HD (1920*1080i)  olmasa bile (diyelimki HD-Ready  (1366*768) olsun), 360'ımız bu farkı bilemeyeceği için devamlı Full-HD  görüntüyü oluşturup gönderiyor olacaktır. Kısaca gerekmese bile HD  oynuyorsak (LCD, Plazma veya PC Monitör üzerinde) 360'ın grafik  işlemcisi tam gaz çalışıyor olacaktır. Sıfır bir 360 ilk kez  çalıştırıldıktan sonra dashboard'da beklerken GPU ısısı 40-45  derecelerde sabitlenmektedir. "Gears of War" gibi grafik cenneti bir  oyunda daha oyuna giriş esnasında 60-62 dereceleri görmektedir. Normalde  işlemciler 65 derecenin üzerinde saçmalamaya başlar ve 70'lerden sonra  bozulma eğilimi gösterirler. 360'ta ısının ilk günden sınırlara  dayandığı anlaşılmaktadır.
     
     Burada bir parantez açıp test edilmemiş iki teoriden bahsetmek istiyorum:
      [1].Teoride, GPU'muz HD görüntü oluşturup ekrana gönderirken ısınıyor  ise, 360'ını makinanın tüm hayatı boyunca normal televizyonda (480i)  kullanmış bir oyuncunun makinasının "3 Kırmızı Işık" hatası almamış ve  muhtemelen almayacak olması gereklidir (Bu şekilde kullanan arkadaşlar  varsa fikirlerini yazabilirler mi, lütfen ?).

       [2].Teoride,  "Gears of War" veya "Lost Planet" gibi oyunlar her ne kadar güçlü  grafiklere sahip olsalar da 360 gibi yeni çıkmış bir konsolun henüz  emekleme dönemi oyunları olarak gösterilmeleri gerekir. Yani çok daha  kuvvetli grafiklerle dolu oyunlar gelecektir ve normal bir konsol hayatı  için gelmelidirler de. Ancak 360'ımız ısı konusunda şimdiden su  koyuvermeye başlamıştır. Ek olarak bu iki oyun gibi oyunların "3 Kırmızı  Işık" problemi riskini arttıracaklarını düşünmek yanlış olmayacaktır.  Yani, şu çıkarım doğru mudur: Güzel oyunlar çıktıkça 360'lar daha hızlı  dökülecektir. Bu bir çeşit lanet mi ?. :)

     360 GPU'su  kesinlikle yetersiz soğutulmaktadır. Üzerinde sadece bir heatsink vardır  ve tek bir fan bile bulunmamaktadır. CPU'nun hava kanalının GPU  üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Konulmuş olan tek heatsink de çok  kalitesiz bir malzemeden üretilmiştir. Hem CPU'da hem de GPU'da  kullanılan termal macunlar da çok kalitesizdir (Daha detaylı bir  tartışma için şu link'e bakabilirsiniz: Link.  Bunlar yetmezmiş gibi DVDROM direk olarak GPU heatsink'i üzerine  oturmakta ve daha önce bahsedildiği gibi bir ısı üreticisi gibi  davranmaktadır.
     
     Bütün bu ısıya dayanamayan GPU o kadar ısınır  ki altındaki anakart bile eğilmeye başlar. Lehimler ve yakın  komponentler çatlayabilir. Heatsink'de bile bir eğilme oluşabilir.  Anakarttaki eğilme giderek artar ve sonuçta heatsink ile GPU arasındaki  kontak noktasında boşluk oluşur. Boşluk oluştukça GPU daha çok ısınır ve  daha çok ısındıkça daha çok boşluk oluşur. Sonuçta bu kısır döngü  chip'in ve dolayısı ile makinanın iptal olması ile biter. Anlaşılacağı  üzere genelde kullanılan ısı tabancası, termal macun yenileme, 360'ı  havlu ile sarma yöntemlerinin geçici çözümler vermesi, sadece  anakarttaki yamulmanın kısa süreli giderilmesinden dolayıdır. Bu  yöntemlerle hayata dönen 360 kısa süre sonra tekrar iflas edecektir.  Daha profesyonelce yöntemler de bulunmaktadır ama onlara ilgili bölümde  geleceğim.
     
Sonuç #2: Xbox  360'ın "3 Kırmızı Işık" problemini çözebilmek için RAM chipleri, CPU ve  GPU üçlüsünün çok iyi bir şekilde soğutulması gereklidir. Ancak  bunlardan en problemlisinin GPU olduğu unutulmamalıdır.
 
-yokum.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #3 : Haziran 30, 2011, 00:37:57 öö »
 
 3 Kırmızı Işık Problemi Açısından 360 vs. XBox1/PS2/GC
 
 "3 Kırmızı Işık" probleminin genel versiyonunun aşırı ısınmadan dolayı  oluştuğunu biliyoruz. Isınma probleminin 360'ın "next-generation  (sonraki nesil)" bir konsol olması ile direk bir ilişkisi kurulabilir mi  ?. Dahası, eğer cevabımız "evet" ise bu durum next-gen konsollar  arasında genellenebilir mi ?. Bu sorulara cevap verebilmek için iki  yönde de inceleme yapılması gereklidir. Next-gen olan ve olmayan  konsolları iki ayrı grup olarak ele alacağız.
 
 Ancak bu konuya girmeden önce birçok oyuncu tarafından çok farkedilmemiş bir olguya dikkat çekmek istiyorum: "PC vs. Konsol" Savaşları. Bunun problemimize nasıl bir katkıda bulunduğunu devam eden satırlarda açıklamaya çalışacağız.
 
 Bildiğimiz anlamda konsol tarihi PlayStation (PSX, gri kutu) ile başlar  (eski bir DreamCast'ci olarak umarım dostlarım bana darılmaz, ama),  konsolların bir endüstri haline gelmesini PSX'in müthiş başarısı  sağlamıştır. İlk çıktığı yıllarda, PC'lere karşı çok iyi bir oyun alternatifi getirmişti. Geniş oyun yelpazesi, dünyanın her yerinde peynir-ekmek gibi satılması, servis  hizmetlerinin iyiliği, chip'lenebilmesi, sorunsuz oyun yüklemeleri,  güçlü grafikleri, oynanabilirliği vs. ile PC'de oyun dönemini (bir  süreliğine de olsa) kapatmıştır. Tabii zamanla güçlü PC'ler ucuzlamış ve  PSX, DreamCast ve SegaSaturn gibi zamane konsollarını geride  bırakmışlardır. Konsol dünyasından cevap PlayStation2, Xbox1 ve GameCube  ile gelmiş ve konsol hakimiyeti tekrar bir süreliğine PC'lerin önüne  geçmiştir. İlgilendiğimiz dönem de burada başlamaktadır. PlayStation2,  Xbox1 ve GameCube konsollarının hiçbirinde 360'da varolan derecede bir  ısınma ve bundan dolayı oluşan bir problemden bahsedilemez. Bunlar  arasında ısındığı en çok farkedilen Xbox1'dir ama sorun teşkil edecek  derecede ısındığı durumlar konsolun yapısına genellenemeyecek kadar  sınırlıdır. PS2 ve GC bu durumdan daha da uzak bir konumdadırlar.
 
 Yakından inceleyecek olursak, bir süre sonra, bahsettiğimiz konsolların  da hem işlem gücünün hem de grafik kabiliyetinin zamanın PC'lerinin  gerisinde kaldığı fark edilebilir. Xbox1 bir kutu/işlemci yardımı ile HD  grafik üretebilir ancak bu dışarıdan bir eklenti ile gerçekleştirildiği  için istisna olarak kabul edilmelidir. PC-Konsol savaşları teorisinden  yola çıkarsak, PC'lerin cevabı kuvvetli olmuş ama gerçek anlamda ilk  ısınma problemlerini de beraberinde getirmiştir. Anakarttan birkaç kat  pahalı ekran kartlarının, yüksek çözünürlüklü grafiklerin, çift çekirdekli  işlemcilerin, çok ısınan komponentlerin ve gelişkin soğutma  sistemlerinin ortaya çıkşı gerçekleşmiştir. PC'deki oyun piyasası göz  kamaştıran bir biçimde canlanmış, "gerçek" oyuncular PC'lere dönmüş,  binlerce dolar harcamış ve yüksek çözünürlükte oyunlar oynamışlardır.  Tabii bu oyuncular aynı zamanda, "soğutma-overclock-daha çok soğutma"  yöntemlerine de girişmek zorunda kalmışlardır.
 
 Görüldüğü gibi  tarih kendini tekrar etmektedir. Dikkat edilmesi gereken nokta, bu  dönemde, konsollar grafiksel ve işlemsel güç olarak PC'nin çok altında  kalmış, varoluşlarını ancak maliyet ve problemsizlik avantajları ile  devam ettirmişlerdir. Konsol yerine PC'yi tercih eden oyuncuların  sayısının çoğalmasına ve PC'de konsollara göre çok daha üstün bir oyun  yelpazesine yine bu dönemde rastlıyoruz.
 
 360 ve PS3 ile  konsol firmalarının cevabı öylesine sert olmuştur ki, günümüzde PC'lerin  oyun devrinin artık sona erdiği söylenmeye başlamıştır (Wii ayrı bir  kategoridedir, bir sonraki bölümde bahsedilecektir). Bu doğru olabilir.  Çünkü birçok firma PC'lere oyun üretimini azaltmış/durdurmuş ve  seçenekler next-gen'lerden yana kullanılmaya başlanmıştır. Fakat bu  dönemdeki güçlü PC'lerin önüne geçebilmenin bir bedeli de vardır:  PC'lerdeki ısınma problemleri aynı şekilde next-gen konsollarda da  ortaya çıkmıştır.
 
 Sonuç #3: Isınma  problemleri günümüz güçlü PC'lerini oyun konusunda yenebilmenin bi  bedelidir ve next-gen olarak doğmuş veya doğacak her konsolda bu sorun  mevcuttur ve olacaktır. Kısacası 360'daki ısınma probleminin bir benzeri  PS3'de de vardır. Ancak bu problemin 360'da bu derece görülüp PS3'de  görülmemesinin sebebi, sorunun önlenebilir olmasıdır.
 
 
 
 3 Kırmızı Işık Problemi Açısından 360 vs. PS3
 
 360'da karşılaşılan ısınma probleminin bir önceki nesil konsollarda  bulunmadığını biliyoruz. Peki 360'ın da içinde yeraldığı next-gen konsol  seti içinde durum nasıl ?. Bugün itibarıyla bu set içerisinde Nintendo  Wii ve Sony PlayStation3 bulunuyor.
 
 Asıl konumuz olan PS3'e  geçmeden kısaca Wii'den bahsedelim. Her ne kadar, bu zaman dilimi  içerisinde üretilmiş olsa bile Wii'yi bir next-gen olarak kabul etmek  zordur. Grafiksel kapasitesinin düşüklüğü, buna bağlı olarak fiyatının  en yakın rakibinden defalarca daha ucuz olması, yine aynı sebebe bağlı  olarak küçük olması, işlemci gücünün de zayıf olması vb. nedenlerle bu  kapsamda değerlendirilemez. Tabii ki aynı sebeplere bağlı olarak ısınma  problemine ve bunu gerektirdiği gelişmiş soğutma sistemine de ihtiyaç  duymamaktadır. Yine de vurgulamak lazım ki, getirdiği oynanabilirlik  takdir edilesi bir gelişmedir. Nintendo, insanları nasıl eğlendireceğini  iyi biliyor, gerçekten. Bu yüzden (fiyatına da bağlı olarak) tüm  dünyadaki satışlarda 360 ve PS3 gibi grafik delisi konsolları zorluyor  ve hatta geçebiliyor.
 
 Sony PlayStation3 çalışırken ortalama  380 Watt'lık bir enerji harcıyor. Bunun büyüklüğünü anlayabilmek için  PS2 ile karşılaştırırsak, PS2'nin zayıf bir 45 Watt çektiğini  söyleyebiliriz. Xbox 360 bile ortalama 160 Watt'lık bir tüketime  sahiptir. Wii'nin tüketimi ise karşılaştırılamayacak kadar azdır. Burada  iki konu çok nettir: 
 
    [1].İçinde omlet yapılabilen 360'tan (bakınız
Link)  iki kattan daha fazla enerji harcayan PS3 patlamaya hazır bir bomba  gibi olmalıdır. Bu durum üstünde durduğu masayı eritip yakabilecek kadar  çok ısınması gerektiği anlamına gelmektedir.

 [2].PS3  elektrik faturanıza 360'dan çok daha fazla katkıda bulunacaktır.  Muhtemelen hissedilecek miktarlarda olacak bu artış konumuz dışında  olmak ile beraber bir çözümü de yoktur.
[/list]
 
 Soracağımız soru gayet açık ve nettir: "PS3 madem bu kadar çok ısınıyor, neden 360'inki gibi problemler yaratmıyor ?".  Aslında bazı problemler PS3'de de vardır. Mesela ısınma problemi  sonucunda kilitlenmiş ve tıpkı 360 gibi kırmızı ışık yakıp söndürerek  açılmayan bir PS3 videosu için ekteki linke bakabilirsiniz: Link.  Ayrıca son Tokyo Game Show'da da demo makinaları sıcak yüzünden devamlı  kilitlenmiş ve her seferinde ancak resetlenerek  çalıştırılabilmişlerdir. Fakat bu problemler 360'dakiler kadar genel ve  yaygın değildir. Watt hesabıyla çok ısındığı kesin olan PS3'deki ısı  nasıl kontrol altına alınmıştır ?. Bunun direk olarak dizayn ile ilgisi  vardır.
 
 Önce kutudan başlayalım. Aşağıda şu anki PS3 kutusu  görülmektedir. Hatırlayanlarınız olacaktır, E3 fuarında ilk kez  gösterilen PS3 daha ufak bir kutuya sahipti. Hatta, ilk çıkan reklam  resimlerinde bile PS3 kutusu şimdikinden daha ufaktır. Microsoft, 360'ı  tasarlayıp piyasaya sürerken, Sony testlerine devam etmiş ve çok büyük  ihtimalle ısınma problemi ile karşılaşmıştır. Bunun üzerine de  yapılabilecek en mantıklı hareketi yapıp kutuyu büyütmüşlerdir. Daha  büyük kutu daha çok boş yer ve çok daha rahat hava sirkülasyonu  demektir. Aşağıdaki resimden de anlaşılacağı gibi üst kapak  kaldırıldığında geniş boşluklar görülebilmektedir.
 
 
 
 
 
 
 Ayrıca daha en tepeden başlamak üzere yalıtım amaçlı metal kaplamalar  göze çarpmaktadır. İlk kaplama kısmı çıkartıldığında Blu-Ray drive  görülebilir.
 
 

 
 Hızlıca devam edip disk ve diğer üst aparatlar söküldüğü zaman ikinci  bir ısı iletici/yalıtıcı katmana rastlanmaktadır. Yani Blu-Ray  okuyucunun üreteceği olası ısı anakarttan mümkün olduğunca yalıtılmış ve  üstte ayrı bir katman da tutulmuştur. Bu durum 360 ile birebir zıttır.  360'da DVD-ROM direk olarak anakarttın üstündedir.
 
 

 
 PS3'deki asıl soğutma sistemini görmek için makinanın alt kısmını da  çıkartmak gereklidir. Yalıtım katmanları bir yana, aşağıdaki resimde  görülen dev fan sayesinden tüm komponentler bir anda ve çok efektif bir  şekilde soğutulmaktadır. Fanın boyutları Sony'nin bu konuya verdiği  önemi açıkca göstermektedir. Aynı şekilde 360'dan çok daha fazla  ısınması gereken PS3'ün neden problemsiz çalıştığını da anlatmaktadır.
 
 
 
 
 Microsoft, 360'da herhangi bir fanı böyle yatay kullanmadığı gibi bu  boyutlar da bir fan da kullanmamıştır. Ancak PS3'deki fanı sökünce,  Sony'nin bununla da yetinmediğini görebiliyoruz.
 
 
 
 
 
 
 Next-gen bir konsolda olması gerektiği gibi ana iki işlemci, fan  tarafından direk olarak soğutulan bakır ısı plakaları ile direk temas  halinde yerleştirilmiştir. Ek olarak soğutulan metal kısım çevre  birimlerini de kapsayacak kadar genişletilmiştir. Bu noktada efektif bir  soğutmanın nasıl olması gerektiği görülmektedir. 360'da kullanılan  heatsink'ler, küçük dikey fanlar ve eksoz sistemi, PS3'deki soğutma  sistemi karşısında oyuncak gibi kalmaktadır. PS3'ün ısınmadan dolayı  bozulma gibi bir problemle (360'daki 3 Kırmızı Işık) karşılaşma  ihtimalinin (PS3 çok daha fazla ısınmasına rağmen) daha düşük olduğu  barizdir.
 
 Burada dikkat edilmesi gereken entresan bir nokta  aslında 360 ve PS3'ün anakart dizaynlarının birbirlerine çok  benzemesidir. Aşağıdaki resimde PS3'de GPU ve CPU'nun birbirlerine çok  yakın yerleştirilip çoklu yollar ile nasıl bağlandığına dikkat edin.  Tıpkı 360'daki gibi bir dizayn. Kısacası soğutma problemi direk olarak  anakart dizaynı ile alakalı değildir ve next-gen her konsol bu tipe  benzer bir dizayna sahip olmalıdır ve olacaktır. 
 
 
 
 
 Sonuç 4:  Her next-gen konsolda ısınma problemi vardır, çünkü anakart dizaynları  benzerdir. Ancak ısınma problemi düzgün yeterlilikte bir soğutma sistemi  ve yeterli hava dolaşım alanları ile engellenebilir. 360'ın ısınma  seviyesinin PS3'e göre düşük kalmasına rağmen bu problemin 360'da ortaya  çıkması kötü dizayn edilmiş bir kutu içerisinde yeterli soğutma  önleminin alınmamış olması yüzündendir. Anakart dizaynı ile alakalı  değildir.
 
-yokum.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #4 : Haziran 30, 2011, 00:38:35 öö »
 Uygulanan Genel Müdahaleler:
 
 Mantıklı Tezlere Dayanan Yöntemler:
 
 
    [1].
Termal Macun:  GPU ve CPU'nun kullanım süresince karşılaştığı yüksek ısı yüzünden (ki  bu durum özellikle laptoplarda da gözlemlenen bir problemdir),  soğutucuları ile aralarında bulunan termal macun kurumaya başlar ve  kurudukça ısı iletkenlik özelliğini yitirir. Isı giderek daha az  iletildiği için chip'ler üzerinde kalan ısı miktarı artar ve sonuçta  360'ın 3 kırmızı ışık hatası verdiği belli bir değere ulaşılır. Çoğu  makinada heatsinkler ile chip arasında folyo unutulmuş olması da termal  macundaki iletimsizlik problemine, Microsoft'un çok güzel (!) bir  katkısıdır. Aslında, termal macunun kuruması durumu bizim incelediğimiz 3  kırmızı ışık problemi ile tam olarak aynı problem değildir. Zaten çok  büyük olasılıkla makinenin içi açılıp termal macunlar yenilendikten  sonra 3 kırmızı ışık hatasının uzunca bir süre ortadan kalktığı  gözlenmektedir. Bu işlem asıl problemi ertelemekten başka bir sonuç  getirmemektedir ama termal macunun yenilenmesi mutlaka yapılması gereken  bir işlemdir.

 [2].Dış Fan sistemleri:  Nyko firmasının üretimi olan Intercooler gibi dış fan sistemleri  incelediğimiz problem açısından ciddi bir kazanım sağlamamaktadırlar.  Bunun birkaç nedeninden bahsedebiliriz. Öncelikle 360'ın arka fanları  zaten bu tip dış sistemlerdeki fanlardan daha kaliteli ve kuvvetlidir.  Dış fan sistemleri genelde USB'den elektrik aldıkları için 5 volt  üzerine çıkamazlar. Bu da hem performanslarının düşük kalmasını  garantilerken hem de 360'ın elektriksel düzenine zarar verme  ihtimallerini artırır. İç fanların beslemesini 5 volttan 9 volta çekerek  fanları hızlandırmak çok daha fazla getiri sağlar. Gerçi bu da fan  seslerinin dayanılmaz boyuta çıkması bir tarafa, incelediğimiz problem  için yeterli olmamaktadır.

 [3].Vida Ayarlı Heatsink Sistemi:  Isınma problemi daha önce açıkladığımız gibi direk olarak GPU ile  ilişkilendirilebilecek bir problemdir. CPU genelde normal sıcaklıklarda  çalışmakta ve herhangi bir soruna sebep olamamaktadır. Burada ilginç bir  noktaya değinmek gerekiyor. Microsoft, 360'ı dizayn ederken GPU'nun bu  kadar ısınacağını hesaba katmamış olmalı ki CPU'ya büyük bir heatsink ve  kuvvetli fanlara bağlı bir eksoz sistemi verirken GPU'ya bunun yarısı  kadar bir heatsink vermiş ve herhangi bir eksoz sistemi kullanmayı  düşünmemiştir. Acı olan şudur ki, anakart üzerinde sadece CPU ve GPU'nun  yerlerini değiştirmek ile 3 kırmızı ışık problemi tamamen yok  edilebilirdi. CPU'ya yarım heatsink yeterli olacak ve GPU da düzgün bir  sogutma sistemi ile problemsiz çalışmaya devam edebilecekti.  Microsoft'un dizayn/mühendislik grupları arasındaki iletişim konusunda  ne kadar zavallı bir durumda olduğunu bu örnek açıkça anlatmaktadır.  Problemimize geri dönecek olursak, GPU'nun yüksek ısısı altında zamanla  anakartta ve/veya heatsink'te eğilmeler meydana gelebilir. Bu eğilmeler  sonucu temas zayıfladığı için ısı daha çok artacak ve bu da eğilmeyi  arttırıp teması daha da azaltacaktır. Bu kısır döngü sonucunda bir  noktada 360, 3 kırmızı ışık verecektir. Makinanın içi açıldığında bu  tarz bir eğilme tespit edilirse, GPU'nun heatsink'ini anakartın arkasına  sabitleyen vidalar, ayarlanabilir daha gelişkin vidalar ile  değiştirilir. Bu 4 vida, teker teker belli ölçülerde ayarlanarak eğik  anakart ile heatsink arasında daha iyi temas yüzeyleri bulunmaya  çalışılır. Bulunduğu zaman makinanın 3 kırmızı ışık hatasından  kurtulduğu görülecektir. Ne yazık ki, ısınmaya bir son getirmediği için  bu yöntem de sadece geçici bir çözüm sağlamaktadır. Tahmin edeceğiniz  gibi eğilmeler devam ettikçe ayarlama ihtiyacı doğacak ve hatta bir  noktada düzgün bir temas imkanı bulunmaz hale gelebilecektir.

 [4].Re-Balling:  Nadiren de olsa ısınmanın etkisiyle GPU'nun anakarta olan lehimlerinde  bozulma meydana gelmektedir. GPU'yu sökmek ve lehimleri düzelterek  tekrar takmak 3 kırmızı ışık probleminin düzelmesini sağlayabilmektedir.  Lehimlerin olması gereken yuvarlak şekli itibarıyla bu işleme  "re-balling" denilmektedir. Bu işlem kesinlikle ne yaptığını bilen  kişilerin denemesi gereken bir yöntemdir ve probleme geçici bir çözüm  sağlamaktadır.

 [5].Isı Tabancası: Lehim bozulması  ve/veya anakart eğilmesi sebeplerinden dolayı 3 kırmızı ışık hatası alan  bir makinanın anakartını ısı tabancası ile yüksek ısıda ısıtmak geçici  bir çözüm sağlayabilmektedir (Link).  Bu riskli bir yöntemdir. Plastik kısımlar eriyebilir, chipler ve yollar  fazla ısıdan tahrip olabilir ve en kötüsü çok kısa süreli bir çözüm  sağlar. Lehim bozulması için Re-Balling, anakart eğilmesi için Vida  Ayarlı Sistem'in kullanılması daha mantıklıdır.
[/list]
 
 
 Nispeten Saçma Yöntemler:
 
    [1].
Ebay Tamir Hizmeti: $30'a sorunu tamamen giderdiklerini iddia eden bir ilan: Link. Inceleme yazımızı buraya kadar sabredip okuduysanız bunun en azından bu fiyata mümkün olamayacağını bileceksiniz.

 [2].360'ı Döverek Yola Getirmek: Yorumsuz: Link

 [3].Havlu Yöntemi:  3 kırmızı hatası veren 360'ınızı çepeçevre havlularla sarıp  çalıştırırsınız. Bir süre boyunca cehennem sıcağında çalışmasına izin  verirsiniz. Daha sonra kapatıp havluları açtığınızda hatanın mucizevi  bir şekilde yok olduğunu görürsünüz: Link.  Aslında bu yöntem "Isı Tabancası" yönteminin çok daha basit bir  versiyonudur. Geçici bir çözüm olduğunu söylemeye gerek bile yok ama  makinanın normal çalışma süresi "Isı Tabancası" yönteminden bile daha  azdır.
[/list]
 
 
 
-yokum.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #5 : Haziran 30, 2011, 00:39:19 öö »
 Problemli Makinaların Geleceği:
 
 Şimdi 360'ın garantisinin geçerli olduğu bir ülkede yaşadığınızı  varsayalım ve buradan aldığınız makinanızın 3 kırmızı hatası verdiğini  düşünelim:
 
  • 1.Gün: Xbox 360, 3 kırmızı hatası alır ve artık açılmaz. Bu oyunlarınızı oynayamadığınız ilk noktadır.
  • 2.Gün:  Xbox 360 müşteri iletişim hattını ararsınız. Problemi anlatırsınız ve  ertesi gün elinize geçecek şekilde boş bir kutu gönderileceğini  öğrenirsiniz. Bu boş kutu, 360'ınızı içine koyup Microsoft'a  ulaştırabileceğiniz, ödemesi yapılmış, özel anlaşmalı bir kargo  kutusudur.
  • 3.Gün: 360'ı geri göndereceğiniz boş kutu elinize ulaşır. Paketler ve aynı gün geri gönderirsiniz.
  • 7.Gün: 360 Tamir Merkezi makinanızın eline geçtiğini size bildirir.
  • 8.Gün: Refurbish edilmiş başka bir 360'ın size gönderilmek üzere kargoya verildiği haberini alırsınız.
  • 12.Gün:  Refurbish edilmiş 360'ınızı alırsınız. Sorunlarınız bu noktada  bitebileceği gibi genelde tersi olup, bu makinanın da 3 kırmızı hatası  ile çalışmadığını görürsünüz. Müşteri iletişim hattını tekrar ararsınız  ve yeniden ertesi gün elinize geçecek şekilde boş bir kutu  gönderileceğini öğrenirsiniz. Bununla birlikte bu sorundan ötürü size  bedava bir oyun gönderileceğini de öğrenirsiniz.
  • 13.Gün: 360'ı geri göndereceğiniz boş kutu elinize ulaşır. Paketler ve aynı gün geri gönderirsiniz.
  • 17.Gün: 360 Tamir Merkezi makinanızın eline geçtiğini size bildirir.
  • 18.Gün: Refurbish edilmiş başka bir 360'ın size gönderilmek üzere kargoya verildiği haberini alırsınız.
  • 22.Gün:  Refurbish edilmiş 360'ınızı ve bedava oyununuzu alırsınız. Sorunlarınız  sona ermiştir. Kutunun içinde Microsoft'un şu inanılmaz notu ile  karşılaşırsınız: "Müşteri memnuniyeti en büyük önceliğimizdir ve  konsolları ile problem yaşayan oyuncuların sorunlarını çözebilmek için  elimizden gelen herşeyi yapmaktayız. Xbox 360 kullanıcılarını büyük  çoğunluğu konsolları ile unutulmaz deneyimler yaşarken, sizin böyle bir  sorun yaşadığınızı duymaktan üzgünüz. Her problem benzersizdir ve  müşteri sorunları teker teker değerlendirilmektedir. 360'lardaki toplam  geri dönüş oranı CE endüstri standardı içerisinde kalacak şekilde %3-%5  aralığındadır."
     
     
     Bu olay Türkiye'de olsa  yaşayacaklarınız yukarda anlatılanlardan epey farklı ama bir o kadar da  basit olacaktır. 360'ınız ilk bozulduğu gün (veya gece bozulursa ertesi  gün), götüreceğiniz tamirciler, bu yazıda sayılan çeşitli yöntemlerden  birini uygulayıp makinanızı bir saat içinde çalışır halde size teslim  edeceklerdir. Garantili 360 örneğine göre bir miktar para ödeyeceğiniz  kesindir, ancak makina hala sizin makinanız olacak, refurbished başka  bir makina olmayacak, kesin tamir edildiğini görmeden almayacaksınız ve  muhtemelen aynı gün bozulursa ücretsiz tekrar tamir edilecektir. Ek  olarak genelde ilk tamiratta efektif yöntemler uygulanırsa (bknz.Link),  makinanız uzun bir süre sorun çıkartmadan devam edecektir. Dolayısı ile  konu Xbox 360 olduğu sürece, Türkiye'deki tamirat yöntemlerinin (size  getireceği maddi yük hariç) daha hızlı, emin ve sorunsuz olduğu  söylenebilir. Yine de ilk tamiratından bir süre sonra makinanız tekrar  sorun çıkartacak ve muhtemelen 3 veya 4'üncü tamirattan sonra  kullanılmaz hale gelecektir. Daha kötüsü tamirat aralıkları da giderek  kısalacaktır. Yabancı ülkelerdeki garanti sisteminde Microsoft'un  refurished makinaları kullanıcılar arası gezdirmesinin sebebi de budur.  Bu durum, bir kez 3 kırmızı görmüş makinalara kesin bir çözüm  bulamadıklarının en belirgin göstergesidir.
     
     
     Sonuç 5:  Burada vurgulamak gerekir ki, ne yazık ki, son çıkan Elite'ler de dahil  olmak üzere Xbox 360 üzerindeki 3 kırmızı ışık kabusu sona ermedi. Her  ne kadar makina yeni oldukça oran düşmekte olsa bile, Elite'lerde de 3  kırmızı görülüyor: Link. Bu hatanın ortaya çıkmasının zamanla bir ilgisi olduğunu da hatırlayarak "Tüm 360'lar birgün 3 kırmızı görecek." teorimizi sürdürebiliriz.
     
     
     -- devam edecek(miş) --
     -- Olası çözüm önerilerine bakarak devam edeceğiz(edecekler) ... --
donanimhaber'den Alıntıdır !
-yokum.

Çevrimdışı fıfat2

  • Daimi Üye
  • İleti: 698
  • Karma: 5
  • Yok ben almıyım
    • Profili Görüntüle
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #6 : Haziran 30, 2011, 02:03:45 öö »
Saol ice yazıların tamamını okudum(Adamlar devrim arabaları gibi konsol yapmış :D) diğer forumlarda millet körü körüne xbox 360 ı savunuyordu bu yazı çok bilgilendirici oldu T.C de xbox almak
demek paranın %50 sini çöpe atmak demek zaten ısınan bir konsolu kim isterki ayrıca xbox da yumurta pişirme videosuda süperdi ;D

Kenan evren olsa garp kafasıyla kutu yaptık şark kafasıyla soğutma koyduk falan derdi :)


En iyi iki seçenek nintendo wi ile ps2 galiba nintendoyada pek fazla oyun çıkarılmıyor sanırım.

Çevrimdışı ziyaretci

  • Daimi Üye
  • İleti: 2461
  • Karma: 25
    • Profili Görüntüle
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #7 : Haziran 30, 2011, 02:15:46 öö »
Ps2 mi :S Ps2'ye de oyun çıkmıyor artık.Ea bi kıyak geçip Fifa 2011'in Ps2 versiyonunu çıkardı.Bi daha da oyun çıkmaz sanırsam.

Bilgilendirme için sağol bu arda.

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #8 : Haziran 30, 2011, 02:24:07 öö »
Saol ice yazıların tamamını okudum(Adamlar devrim arabaları gibi konsol yapmış :D) diğer forumlarda millet körü körüne xbox 360 ı savunuyordu bu yazı çok bilgilendirici oldu T.C de xbox almak
demek paranın %50 sini çöpe atmak demek zaten ısınan bir konsolu kim isterki ayrıca xbox da yumurta pişirme videosuda süperdi ;D

Kenan evren olsa garp kafasıyla kutu yaptık şark kafasıyla soğutma koyduk falan derdi :)


En iyi iki seçenek nintendo wi ile ps2 galiba nintendoyada pek fazla oyun çıkarılmıyor sanırım.
1.si o Kenan Evren değil Cemal Gürsel :D
2.si zaten para konusunda sıkıntısı olan varsa xbox almasın hiç
3.sü ps2 ne abi atari al daha iyi
4.sü wii ayrı bişey kıyaslama yapmak zor
-yokum.

Çevrimdışı Thecollector

  • Daimi Üye
  • İleti: 1207
  • Karma: 13
  • İnsan
    • Profili Görüntüle
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #9 : Haziran 30, 2011, 02:26:48 öö »
SS lerin hepsi ölmüş(belki sorun bendedir çok sık yaşıyorum choromede) Ays. Allah rahmet eylesin o 3 kırmızı çözüldü diye biliyorum ben

Ölümene Xbox

Hayırlısı artık ne alırsanız ben pc derim her zaman


bence wii Hareket çoluk çocuk için tasarlanmış yeni atari ama hareketli olması bir +
"Only a human mind could invent something insipid as love"

Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #10 : Haziran 30, 2011, 02:28:06 öö »
resime gerek yok zaten gayet açık anlatmış :)
-yokum.

Çevrimdışı fıfat2

  • Daimi Üye
  • İleti: 698
  • Karma: 5
  • Yok ben almıyım
    • Profili Görüntüle
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #11 : Haziran 30, 2011, 03:00:21 öö »
1.si o Kenan Evren değil Cemal Gürsel :D
2.si zaten para konusunda sıkıntısı olan varsa xbox almasın hiç
3.sü ps2 ne abi atari al daha iyi
4.sü wii ayrı bişey kıyaslama yapmak zor

Hadi yaw rezil olduk:D

Niye hacı ps2 de fena değil zaten 2 tane gta stories pes fifa god of war prince of persia bide scarface nin oyunu derken
2 yıl geçer o zamanada ps4 çıkar ps3 üde kırarlar o zamanda ps3 alırım:) ama sen daha iyi bilirsin benim atariden başka bir
konsol deneyimim olmadığı için bu konuda sadece internetten ne öğrenebildiysem onlarla yetiniyorum.


Çevrimdışı ays

  • Daimi Üye
  • İleti: 5908
  • Karma: 85
  • Sorry For Party Fucking
    • Profili Görüntüle
    • E-Posta
Ynt: Xbox 360 - 3 Kırmızı Işık Problemi Üzerine Bir İnceleme
« Yanıtla #12 : Haziran 30, 2011, 03:08:59 öö »
ps2 harbi kötü boşver sen :)
-yokum.